Copywriting en webcontent: wat is het verschil?

Diensten voor het schrijven van essays die het verschil tussen webinhoud en copywriting niet begrijpen, zijn geen professionele auteurs. Op internet zijn talloze voorbeelden te vinden van freelance schrijvers, consultants en artikelschrijvende bedrijven die allerlei artikelen verkopen onder het mom van “copywriting”. Een professionele schrijver kent echter het verschil en is vaak gespecialiseerd in een of andere discipline. Schrijven is geen ontwikkeling van webcontent, het betekent niet dat je artikelen schrijft en het is zeker geen bloggen. In plaats daarvan is copywriting de drijvende kracht achter woorden. Om het zelf te zien, leest u dit artikel, want we behandelen webinhoud en hoe u tekst schrijft met behulp van elk van deze technieken. Het is een snelle manier om de verschillen tekstschrijver en copywriter te vertellen, een artikel dat weet wat het doet en een show die het duidelijk niet heeft.

Webinhoud en ontwikkeling van webinhoud

Webinhoud is meestal informatief. Dit type schrijven is over het algemeen bedoeld om educatieve, gemoedelijke of informatieve informatie te verstrekken zonder een mening of voorkeur uit te drukken. Onthoud dat als wat je schrijft een mening geeft, het waarschijnlijk geen informatief artikel is en een copywriter of een blogger kan zijn.

De snelheid van webcontent is vaak heel bewust, maar kan informeel of formeel zijn. Lange zinnen met komma’s en puntkomma’s, evenals korte zinnen die bedoeld zijn om de aandacht te vestigen op belangrijke informatie.

Bij goed geschreven webinhoud worden meestal eenvoudige, informatieve schrijfoefeningen in het Engels gebruikt: een inleidende paragraaf met een duidelijke stelling, verschillende ondersteunende paragrafen en grafieken, en een eindpunt. Dit type schrijven wordt als feitelijk beschouwd, terwijl schrijven de lezer probeert te overtuigen van het belangrijkste punt.

Over het algemeen is het doel van de informatie om onpartijdige informatie te verstrekken, maar het feit dat bepaalde informatie op een bevooroordeelde manier wordt gepresenteerd, betekent niet dat deze auteursrechtelijk wordt beschermd.

Schrijven

Copywriting is de kunst van het overtuigen. Het is de kracht van woorden die mensen tot handelen dwingt. De schrijfstijl is eenvoudig, arrogant en vaak betrouwbaar, met een vleugje humor. Deze verkoopbrieftechniek maakt gebruik van de kracht van correctie, intelligentie, sarcasme en verkeerde vragen die de lezer het gevoel geven dat hij tot zijn eigen conclusies is gekomen zonder ooit te worden gedwongen.

Er is geen pluis of vul de originele tekst in. Woorden die door bekwame schrijvers zijn gemaakt, leiden de lezer naar de beschikbare conclusie, dus verspil geen tijd met het invullen van de ruimte om te voldoen aan de vereisten voor het tellen van woorden of om de toch al korte paragraaf in te vullen.

Schrijven is kracht, maar niet zonder fundament. Copywriters bestuderen de concurrenten van hun klanten zorgvuldig. Dompel jezelf onder in marktonderzoek. U weet precies wat uw product of dienst is. U ontdekt wie uw doelgroep is en wat hen drijft.

Copywriting verschilt fundamenteel van webcontent, het schrijven van artikelen en bloggen op deze manier – het creĆ«ert een gevoel van urgentie bij de lezer. Al het andere is geen copywriting.

Het beste exemplaar bereikt de lezer altijd emotioneel en leidt tot de gewenste actie… een verkoop of een lead of wat je maar wilt.

Goede copywriting kan voor een internetmarketeer het verschil betekenen tussen succes en falen en verdient alle aandacht. Zelfs als u artikelen schrijft om uw online bedrijf te promoten, moeten goede schrijfregels worden gevolgd.