Wat maakt een goed webontwikkelingsbedrijf?

De wereld van webontwikkeling wordt nog steeds erg verkeerd begrepen. We hebben zelfs mensen het een “donkere kunst” horen noemen. Dus als u hulp nodig heeft bij het omzetten van uw ideeën en ontwerpen in een hoogwaardige website laten maken haarlem of webtoepassing, hoe weet u dan wie u kunt vertrouwen om dit voor elkaar te krijgen?

Het doel van dit bericht is om enkele belangrijke punten te geven over wat een goed webontwikkelingsbedrijf maakt, en om u te helpen begrijpen welk soort vragen u aan ontwikkelingsbedrijven zou moeten stellen.

Dit wordt een zeer eigenzinnige post en we verontschuldigen ons er niet voor. Als je het ergens niet mee eens bent, staan ​​we er zeker voor open om het verder te bespreken.

Nu verder met de post. Hieronder staan ​​​​de belangrijkste gebieden waar we naar gaan kijken en waar u naar moet zoeken in een webontwikkelingsbedrijf.

  • In staat om zowel front-end als back-end ontwikkeling te doen
  • Specialiseer je niet in één back-end technologie
  • Moet de beste praktijken volgen
  • Inzicht in marketingstrategieën rondom de projecten
  • Investeert tijd in onderzoek en ontwikkeling
  • Heeft een rigoureus testproces, inclusief geautomatiseerde tests
  • Flexibel te veranderen
  • Bronbeheer gebruiken
  • In staat om zowel front-end als back-end ontwikkeling te doen

We onderschrijven niet het idee van ontwikkelaars die front-end ontwikkeling doen en ontwikkelaars die back-end ontwikkeling doen. Dat staat gelijk aan een loodgieter die alleen leidingen plaatst en de plaatsing van de baden, douches, wastafels en toiletten aan iemand anders overlaat.

We zijn het erover eens dat er een scheiding is tussen webontwikkelaars en webdesigners, daar is een heel ander denkproces gaande, maar de scheiding tussen front-end en back-end is gewoon verkeerd. Om een ​​goede webontwikkelaar te zijn, moet je de volledige ontwikkelingscyclus begrijpen en van begin tot eind bij het project betrokken kunnen zijn. Er valt ook veel te leren van het werken met de verschillende technologieën, maar daar komen we op terug.

Specialiseer je niet in één back-end technologie

Er zijn een aantal goede back-endtechnologieën die geschikt zijn voor webontwikkeling, waaronder Ruby on Rails, ASP.Net en PHP (en andere). Ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten en niet één is perfect. Een goed webontwikkelingsbedrijf moet flexibel zijn in welke technologieën ze gebruiken, zodat ze de meest geschikte gebruiken voor de behoeften van hun klanten.

De belangrijkste reden dat we tijd hebben besteed aan het leren van een aantal technologieën, is dat we de bits kunnen kiezen die we leuk vinden. In de loop der jaren hebben de ontwikkelaars die betrokken zijn bij The League de goede delen van elke technologie kunnen nemen en een aantal best practices kunnen formuleren en deze op alle platforms kunnen gebruiken.

Moet de beste praktijken volgen

De sleutel tot een goede webontwikkelaar zijn niet de technologieën die u gebruikt, maar de best practices die u volgt. Terwijl technologieën komen en gaan in onze zeer snel evoluerende industrie, zullen die best practices blijven bestaan, of op zijn minst evolueren. Als je als ontwikkelaar een goede basis hebt, kun je vrij gemakkelijk met de tijd en technologieën meegaan.

Dus wat zijn deze best practices waar we het over hebben. Hieronder staan ​​enkele van de belangrijkste die we volgen.

  • Semantische HTML schrijven
  • Volg webstandaarden voor alle front-endcodering
  • Geautomatiseerd testen van zowel front-end als back-end code
  • Gebruik van een MVC-framework

Inzicht in marketingstrategieën rondom de projecten

We hebben deze klacht vaak gehoord dat webontwikkelaars niet nadenken over de marketingstrategie van een project. Dit komt over het algemeen omdat het de ontwikkelaars niet kan schelen. Nou, dat zouden ze moeten doen. Hoe kunnen ze klanten adviseren en nadenken over het helpen van klanten bij het produceren van de juiste oplossing, als ze niet nadenken over het “grotere plaatje” (sorry, we weten dat het een vreselijke uitdrukking is, we gaan nu onze mond spoelen). Als een ontwikkelaar het werk blindelings doet, bieden ze de klant geen dienst aan, maar zijn ze gewoon een vleespop.

De belangrijkste vraag die een ontwikkelaar kan stellen is “Waarom?”. Neem de tijd om de eisen van de klant volledig te begrijpen en adviseer hem, de klant begrijpt immers de ins en outs van webontwikkeling niet, jij wel. Maak van de ontwikkelingscyclus een tweerichtingsgesprek.

Investeert tijd in onderzoek en ontwikkeling

Zoals iedereen weet, is de webindustrie een zeer snel bewegende industrie. Dingen komen en gaan in een oogwenk. Een goed webontwikkelingsbedrijf geeft zijn ontwikkelaars elke week tijd om naar nieuwe trends en technologieën te kijken. Toegegeven, sommige van deze trends en technologieën zijn doodlopende wegen, maar dat weet je pas als je ernaar kijkt.

Als je wilt weten of een webontwikkelingsbedrijf daar iets van weet, vraag ze dan gewoon waar hun ontwikkelaars recentelijk naar hebben gekeken. U hoeft niet alles te begrijpen wat u wordt verteld, noteer ze echter en zoek ze op op internet om te begrijpen of het bedrijf op zoek is naar nieuwe trends of niet.

Leave a Reply